fredag den 11. april 2014

En svær dag på Østersøen

Efter en inde-dag, skulle vi "endelig" på vandet. Vi spiste morgenmad kl. 6.00, men da vi kigegde ud fra altanen, så var verjet stadig lidt blæsende. Vi hos Team Terkel valgte at tage en times tid på skjoldet inden vi satte kursen mod Hammerhavnen kl. 9.00.

Da vi kom ned på havnen var Team Jason, SR Fishing og en del af de andre både allerede på vandet. Til vores store overraskelse så havde stormen, valgt at knække den stang vi bruger til lakseflaget. Så flaget var forsvundet.

Som det kan ses er stangen, ved siden af den blå planermast er knækket og det var dér flaget sad.

Vi satte kursen ret ud fra hammeren, og satte grejet på 120 fod vand. Efter at stormen i går havde blæst fiskene lidt rundt omkring, så var fiskeriet i dag rigtig svært for os. Det blev selvfølgelig ikke nemmere af at jeg valgte at knække den ene dipsystang, hvilket resulterede i et lettere latterudbrud og en mistet dipsy med Apex.

Min stakkels stang er knækket.

Pludselig hørte vi et lykkebrøl på vhf'en og Team Jason meldte om en 11,25 kg. laks. så for satan, så skulle vi også med, men lige meget hvor mange gange vi skiftede agn og taktik så skete der ikke noget. Så meldte Team SR-Fishing om en 11,7 kg. fisk (kontrolvejet til 12,25 kg i havnen). Vi havde stadigvæk ikke fået laks ombord.

Team Jason med en flot 11,25 kg. laks.

Ca. kl. 14.00 passerede vi forbi waypointet "Børnehaven" og så gik 3 ud af 4 downrigger stænger. YES!!!! 3-dobbelt hug, nu kørte det. Vi fik ryddet det nødvendige grej og jeg begyndte at fighte den første fisk. Alle 3 fisk var ude af vandet flere gange og fightede rigtig godt. Det lykkedes os at få alle 3 fisk ombord. Det var et sæt trillinger, som alle var 80 cm. og vejede 3,8 kg - 4kg. og 4 kg. Så var dagen reddet. Vi fik sat stængerne og så skulle lakseflaget hejses. Men, men, men.... Det var jo blæst væk. Så var gode dyr rådne og vi besluttede at spørge Frederik Fiskefjæs til råds. Han meldte sig frivilligt til at være lakseflag, hvorfor han blev hejst op.

Frederik fiskefjæs tog en for holdet.

Vi kæmpede videre resten af dagen og vejret blev bedre og bedre, men vi fik ikke yderligere tilbud og kl. 19.00 var vi tilbage i havn

Vandet var helt fladt og vejret fantastisk da vi gik i havn.

Tilbage i havnen kom Preben far Team Proppen forbi og lånte os hans lakseflag, da han ikke havde fået nogen laks med hjem til hammerhavnen. Det blev Frederik Fiskefjæs glad for, da han efterhånden var begyndt at få hold i halefinden.

Dagens resultat, som vi kun kan være glade for, da fiskeriet var svært og mange kom i havn med en nul-bon.